Consumentenbond over Bio potgrond
Consumentenbond over Bio potgrond
Lezenswaardig artikel van de laatste consumentengids:
Re: Consumentenbond over Bio potgrond
Hoe zit dat dan bijvoorbeeld met de biologische potgrond van Bio-Kultura?
Daar zit in:
-Organische mestcompost (van biologisch gecertificeerde afkomst);
-Boomschorscompost (dus geen GFT-compost);
-Groencompost
-Kokosvezel;
-Plantaardige voedingskorrel (zeewier);
-Vulkanisch gesteentemeel (spoorelementen en mineralen);
-Veenmos.
Re: Consumentenbond over Bio potgrond
Iedereen maakt zijn eigen keuzes. Zo koop ik bijvoorbeeld alleen voedsel met het bio-keurmerk.Die producten worden onafhankelijk getoetst door (in Nederland) SKAL. Waar het aan moet voldoen is vastgelegd en kun je op de website van SKAL vinden. Ik tuinier ook volgens diezelfde regels. Op die manier voldoet mijn eigen verbouwde eten aan dezelfde regels als het eten wat ik anders gekocht zou hebben.
Als ik potgrond koop let ik niet op de marketingteksten op de voorkant, maar lees ik de kleine lettertjes op de achterkant. Als daar staat dat het product conform de verordening EG 889/2008 is, betekent dat dat het toegestaan is in de biologische landbouw. Biologische boeren gebruiken die potgrond om hun plantgoed mee op te kweken. Ik vind het dan ook goed genoeg om mijn plantgoed mee op te kweken.
Is het perfect? Vast niet, maar het is goed genoeg voor mij .
Als ik potgrond koop let ik niet op de marketingteksten op de voorkant, maar lees ik de kleine lettertjes op de achterkant. Als daar staat dat het product conform de verordening EG 889/2008 is, betekent dat dat het toegestaan is in de biologische landbouw. Biologische boeren gebruiken die potgrond om hun plantgoed mee op te kweken. Ik vind het dan ook goed genoeg om mijn plantgoed mee op te kweken.
Is het perfect? Vast niet, maar het is goed genoeg voor mij .