Ik ga Leemstuc gebruiken voor in de schuur om de wanden ecologisch natuurlijk vlak te maken heeft iemand hier ervaring mee.
Of als iemand het ook nodig heeft dan gezamenlijk inkopen en ophalen in Emmen.
Leem Stuc
Re: Leem Stuc
Ik heb mijn wanden (cellenbeton en fermacel) afgewerkt met leem finish. Dat is een fijn gezeefde leem die je in een dunne (2mm) laag aanbrengt i.p.v. traditionele stuc. Erg fijn om mee te werken: geen schrale handen en hardnekkige klodders op de vloer. En een onbeperkt lange verwerkingstijd: de volgende dag gewoon wat extra water erbij en je kunt weer aan de slag.
Dit is hetzelfde materiaal als "traditionele leemstuc" die je gebruikt om wanden vlak te maken. Maar dan dus fijner gezeefd en in verschillende aardse tinten te verkrijgen.
Dit is hetzelfde materiaal als "traditionele leemstuc" die je gebruikt om wanden vlak te maken. Maar dan dus fijner gezeefd en in verschillende aardse tinten te verkrijgen.
Re: Leem Stuc
Wij hebben wat wanden afgewerkt met basisleem en die daarna afgewerkt met leemverf.
De opgezette dikte is hier 1cm opgebracht in 2 sessies van 0,5 cm. Ik heb wel voorstrijk aangebracht tegen de zuigrnde werking van de gipsplaten waar het tegenaan zit. Zoals Marcel al zegt is het vele malen makkelijker te verwerken dan gewone stuc.
Als je wilt kan ik je wel een paar uurtjes op weg helpen.
De opgezette dikte is hier 1cm opgebracht in 2 sessies van 0,5 cm. Ik heb wel voorstrijk aangebracht tegen de zuigrnde werking van de gipsplaten waar het tegenaan zit. Zoals Marcel al zegt is het vele malen makkelijker te verwerken dan gewone stuc.
Als je wilt kan ik je wel een paar uurtjes op weg helpen.