Eetbare haag / tuinafscheiding

Daan

Eetbare haag / tuinafscheiding

Bericht door Daan »

Goedenavond allemaal,
Hier mijn eerste bericht op dit forum.
Zoals sommige van jullie al weten wordt dit bij ons thuis het eerste seizoen van tuinieren.
Inmiddels al samen met mijn vrouw en kinderen een rij frambozenplanten aangeplant die we via Marktplaats gratis om de hoek in Mussel konden ophalen. Bijzondere vrouw trouwens, een echte verzamelaar, het erf stond vol spullen en droogde haar fruit in een voedseldroger in tot een soort vitamine snoepjes. Zo kom je nog eens iemand tegen. In ieder geval, we hopen dat de frambozenstoppels goed aanslaan, we hadden om de 50 cm een stoppel gepland en kwamen zo op 38 meter, haha. De haag staat aan de rechterzijde van het perceel, aan de kant waar een hoge haag en een wal met struiken ons perceel scheidt van de buren.
Mijn vraag gaat over de andere zijde van onze tuin. Wij hebben een zestal buren die hun achtertuin tegen onze tuin/land aan hebben liggen en zodoende aardig wat inkijk. Het zijn verder heel vriendelijke mensen, maar we willen toch wat meer privacy.
Mijn vraag gaat over tips voor een eetbare haag van ongeveer 50 meter. Dat mag een afwisseling zijn van struiken en bomen, maar moet naast de eetbaarheid uiteindelijk dus ook wat privacy bieden. Let wel, we zitten op een zeer zanderige grond, zie ook de zandafzuigingen in de buurt (Beetse Koelen). Alle tips zijn welkom!
Groetjes, Daan
Plaats reactie