Zondag 3 augustus 2025 is er weer een keuterdag. Het is van 10:30 tot 13 uur. Inloop vanaf 10:00 uur. We zijn dit keer te gast in Voedselbos Klein Renneborg bij Henk en Lianne aan de Wollinghuizerweg 102 in Vlagtwedde.
Aanmelden is niet nodig, kom gewoon langs. En neem zoals altijd iets (bij voorkeur zelfgemaakt) lekkers mee.
Henk en Lianne schrijven: "Voedselbos Klein Renneborg is van Henk en Lianne. Het bestaat al 20 jaar, zo lang staan de notengaard en de appel-perenboomgaard en de laatste jaren is er van alles bijgekomen aan voedselbosbeplanting.
Dit jaar is alles weer flink doorgegroeid. Er zijn ook twee bramenbogen bijgekomen, waarvan één met de Rode Smid is gemaakt en de ander van Boombaard in Blijham.
ook nieuw is het draaiateliertje van Lianne, geïnspireerd op een ouderwets TBC-huisje. Bij Westerwolde Rijgt was dit Zo'n beetje de grootste attractie.
Voedselbos Klein Renneborg is ook verkooppunt van burgercoöperatie Land van Ons."
Het tweede nummer van Het Keuterjournaal is uit! Het staat boordevol leuke artikelen en is het lezen zeer de moeite waard. Je vind het, samen met alle voorgaande afleveringen, op het keuterforum onder algemeen en via deze link: share/2025-07_keuterjournaal-zomer-2025.pdf
Uitnodiging keuterdag zondag 3 augustus 2025 in Vlagtwedde
- henk2
- Contacteer:
Re: Uitnodiging keuterdag zondag 3 augustus 2025 in Vlagtwedde
Morgen de keuterdag bij Klein Renneborg.
Met Marcel en Alice heb ik uitgewisseld welk binddraad nu waarvoor geschikt is. Ik kreeg namelijk een boompje waarvan ik niet gezien had dat dat met een metalen draadje aan de hulpstok zat, en dat dat dat draadje helemaal ingegroeid was en het boompje had geringd en dus gedood. Sommige Hoveniers zweren bij bindbuis, dat snoert nooit in, maar is van plastic. Marcel en Alice zijn van het komkommertouw. Dat is van jute, in verschillende diktes. Leuk om morgen ervaringen uit te wisselen en misschien wil je je favoriete binddraad meenemen om te laten zien.
Ik liep gisteren door het voedselbos en toen bedacht ik dat het ook een beetje een keutergroepbos is, er staan planten van Maroesje en Wim, waaronder de gaspeldoorn en hartgespan, van het Meezenest, waaronder tulbaghia, duindoorn en sleedoorn, Coen en Els, waaronder winterkamperfoelie, rode spoorbloem, braam, diverse roosjes, Pieternel, waaronder apothekersroos, Annelot, valeriaan, Lieke, gele vlinderstruik, van Rein, ben even kwijt wat, Henny, bv ezelsoor. Pompoenen van zaad van Marijk, en nou vergeet ik vast nog andere keuterinbreng. O ja, bulbine van Annemiek. Leuk toch!
Met Marcel en Alice heb ik uitgewisseld welk binddraad nu waarvoor geschikt is. Ik kreeg namelijk een boompje waarvan ik niet gezien had dat dat met een metalen draadje aan de hulpstok zat, en dat dat dat draadje helemaal ingegroeid was en het boompje had geringd en dus gedood. Sommige Hoveniers zweren bij bindbuis, dat snoert nooit in, maar is van plastic. Marcel en Alice zijn van het komkommertouw. Dat is van jute, in verschillende diktes. Leuk om morgen ervaringen uit te wisselen en misschien wil je je favoriete binddraad meenemen om te laten zien.
Ik liep gisteren door het voedselbos en toen bedacht ik dat het ook een beetje een keutergroepbos is, er staan planten van Maroesje en Wim, waaronder de gaspeldoorn en hartgespan, van het Meezenest, waaronder tulbaghia, duindoorn en sleedoorn, Coen en Els, waaronder winterkamperfoelie, rode spoorbloem, braam, diverse roosjes, Pieternel, waaronder apothekersroos, Annelot, valeriaan, Lieke, gele vlinderstruik, van Rein, ben even kwijt wat, Henny, bv ezelsoor. Pompoenen van zaad van Marijk, en nou vergeet ik vast nog andere keuterinbreng. O ja, bulbine van Annemiek. Leuk toch!
In het overzicht staat nog dat mrogen de keuterdag bij Annemiek is:
viewtopic.php?t=108
Klopt het dat dit is gewijzigd? Kan dan ook het overzicht worden aangepast?
- Edit - ik zie in die thread inderdaad onderaan het bericht van Henk. Lijkt me handig als ook het overzicht zelf wordt aangepast, maar misschien ben ik de enige die meestal daar naar kijkt.
viewtopic.php?t=108
Klopt het dat dit is gewijzigd? Kan dan ook het overzicht worden aangepast?
- Edit - ik zie in die thread inderdaad onderaan het bericht van Henk. Lijkt me handig als ook het overzicht zelf wordt aangepast, maar misschien ben ik de enige die meestal daar naar kijkt.
@Anouk: er zijn meerdere mensen die op diverse plekken de aankondigingen doen. Meestal gaat het goed, maar deze keer dus niet. Waarschijnlijk omdat de locatie op het laatste moment werd veranderd. Ik zal erop letten dat het de volgende keer beter gaat.
Ik ben geïnspireerd door de verschillende bindtouwen/tjes die er mogelijk zijn.
Dus vandaag eens kritisch door mijn tuintje gelopen en diverse kunst verbindingen vervangen door de meer natuurlijke.
Zo kwam ik per ongeluk op de flexibele kracht van een stuk stengel en stuk wortel van de hop.
Ook is een dikke stengel van een akkerwinde best wel stevig; een paar keer winden en de flapperende framboos zit weer vast.
Al is het moor voor dit ene groeiseizoen.
Dus vandaag eens kritisch door mijn tuintje gelopen en diverse kunst verbindingen vervangen door de meer natuurlijke.
Zo kwam ik per ongeluk op de flexibele kracht van een stuk stengel en stuk wortel van de hop.
Ook is een dikke stengel van een akkerwinde best wel stevig; een paar keer winden en de flapperende framboos zit weer vast.
Al is het moor voor dit ene groeiseizoen.