Zondag 2 februari is er weer een keuterdag. Het is van 10:30 tot 13 uur. Inloop vanaf 10:00 uur. We zijn dit keer te gast bij Annemiek aan de Kruisstraat 1a, 9514 AP in Gasselternijveen.
Neem zoals altijd iets (bij voorkeur zelfgemaakt) lekkers mee.
Annemiek schrijft: "Wat je ecologisch kan laten ontwikkelen in een sociale huurwoning (gezinswoning) van 2 onder 1 kap. Inclusief het omgaan met de naaste buren; in mijn geval 6 woningen. Kleine voortuin en kleinschalige invullingen in de gemeenteberm. Wat grotere beschutte achtertuin.
Sinds ik hier woon ben ik steeds op zoek naar creatief hergebruik van materialen zoals autobanden, strijkplank, kapotte gamma-emmers die ik gebruik bij 'stoeptegel-eruit-plantje-erin', enz. Wateropvang en compost maken. Bouwen van pergola's van diverse materialen en dikke takken uit eigen tuin. Waar mogelijk eetbare planten-struiken, klimplanten en boompjes. Verder vogels, kikkers, mieren, vlinders, bijen en egel-vriendelijk.
Parkeren is mogelijk langs de berm of de stoeprand."
De zadendoos is weer opgeschoond voor het nieuwe seizoen. Neem je (zelf gewonnen) zaden weer mee.
Keuterdag 2 februari 2025 in Gasselternijveen
Re: Keuterdag 2 februari 2025 in Gasselternijveen
Jeroen en ik gaan morgen naar Annemiek
Wil ieman meerijden?
Vertrek vanuit Vlagtwedde rond 9.45
Wil ieman meerijden?
Vertrek vanuit Vlagtwedde rond 9.45
Re: Keuterdag 2 februari 2025 in Gasselternijveen
Ziezo, ik vond het leuk dat er zoveel keuters naar Gasselternijveen zijn gekomen en 'netjes' in de berm geparkeerd.
En ik ben vooral gelukkig dat er mensen hebben gecarpoold
.
Helaas vond ik mezelf niet zo goed in de routine van 'inbrengrondje' en alle namen herinneren.
Maar de spontane inbreng ging goed volgens mij. (o.a. het verhaaltje van de kiwi en de appel)
# Er zijn mogelijkheden genoemd om activiteiten voor het komende jaar te gaan benoemen in een regelmatig te verschijnen nieuwsbrief...
# Opgeven voor een keuterdag in 2025 kan bij Marith.
# Gezamenlijk gebruik van gereedschappen heeft meer aandacht nodig. Het staat op het forum bij 'aangeboden/gevraagd.
En de verschillende tips voor mijn achtertuinplanten en speeltuin heb ik opgeslagen in mijn geheugen.
Ik vond het een zinvolle bijeenkomst van een geweldig uniek, divers en ecologiebewust groepsverband.
Hou van de aarde en 't komt aal goud'.
Annemiek
En ik ben vooral gelukkig dat er mensen hebben gecarpoold

Helaas vond ik mezelf niet zo goed in de routine van 'inbrengrondje' en alle namen herinneren.

Maar de spontane inbreng ging goed volgens mij. (o.a. het verhaaltje van de kiwi en de appel)
# Er zijn mogelijkheden genoemd om activiteiten voor het komende jaar te gaan benoemen in een regelmatig te verschijnen nieuwsbrief...
# Opgeven voor een keuterdag in 2025 kan bij Marith.
# Gezamenlijk gebruik van gereedschappen heeft meer aandacht nodig. Het staat op het forum bij 'aangeboden/gevraagd.
En de verschillende tips voor mijn achtertuinplanten en speeltuin heb ik opgeslagen in mijn geheugen.
Ik vond het een zinvolle bijeenkomst van een geweldig uniek, divers en ecologiebewust groepsverband.
Hou van de aarde en 't komt aal goud'.
Annemiek