Reactie op aanvallende haan

Plaats reactie
Ariadne
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2019, 11:33

Reactie op aanvallende haan

Bericht door Ariadne »

Beste allen,

Onze haan heeft mij gisteren tot 2 maal toe aangevallen. Ik heb daardoor nu veel kleine maar diepe wonden aan mijn benen en vooral een been doet verrektese zeer.
Vandaag heb ik de kippen nog niet vrijgelaten. Eerst even allebei (haan en ik) bekomen.

Ik merk dat ik niet weet hoe ik hiermee het beste om kan gaan. Lik op stuk? Helemaal niet reageren? .......?

Wat is jullie idee hierover?

Normaal gaf ik hem en de hennen alsmaar lekkere hapjes zoals zonnebloempitten en meelwormen (hmmm 😜).
Misschien heb ik daarmee iets gedaan waardoor de haan zich 'de meerdere' voelt, ofzo, waardoor hij dit gaat doen?
Albert
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2022, 16:40

Re: Reactie op aanvallende haan

Bericht door Albert »

Kippen Soep van maken
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 aug 2019, 19:55

Re: Reactie op aanvallende haan

Bericht door Marcel »

Het is voorjaar, dus stroomt het testosteron rijkelijk door de aderen van de haan. En hij ziet in jou een rivaal. Dat wordt dus vechten!

Wat belangrijk is is dat de haan weet dat jij de baas bent. Het klink misschien een beetje cru, maar ren hem achterna en geef het beest een schop na. Niet raak natuurlijk, maar wel zo dat de haan onder de indruk is. Als hij weet dat jij de baas bent zal hij je minder aanvallen. Maar blijf op je hoede, want hij zal telkens weer proberen je van de troon te verstoten.

Ik spreek uit ervaring: ook wij hebben een aanvallende haan gehad. Omdat we wisten hoe we ermee om moesten gaan hebben we jaren lang vreedzaam naast elkaar geleefd. Al bleef het oppassen. Maar de meeste tijd was hij, samen met z'n toom, een welkome aanvulling van het erf.
Ariadne
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2019, 11:33

Re: Reactie op aanvallende haan

Bericht door Ariadne »

Bedankt voor jullie reacties Albert en Marcel.
Ik kijk het even aan hoe het verdergaat. De soep kan altijd nog :)
Plaats reactie