Toekomstbestendig platteland, met gezonde landbouw, gezonde natuur en schoon water

Plaats reactie
Frank
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2023, 10:11

Toekomstbestendig platteland, met gezonde landbouw, gezonde natuur en schoon water

Bericht door Frank »

Zoals zojuist gemeld tijdens samenkomst bij Anke en Luc.



Op 7 februari organiseert de provincie Groningen een bijeenkomst voor inwoners en ondernemers uit Westerwolde. Onderwerp van gesprek is een toekomstbestendig platteland, met gezonde landbouw, gezonde natuur en schoon water. De bijeenkomst vindt plaats bij Moenieks, Weenderstraat 44 Vlagtwedde, van 19.30 tot 21.30.

Tijdens de bijeenkomst geeft de provincie een presentatie over de opgaven voor natuur, water en klimaat en over de stappen naar een gebiedsprogramma in 2024. Daarnaast is er ruimte om hierover met elkaar in gesprek te gaan. We nodigen u van harte uit bij deze bijeenkomst aanwezig te zijn.

Eerder zijn twee bijeenkomsten gehouden die primair bedoeld waren voor de agrarische sector. Er is voor gekozen om een aparte bijeenkomst voor inwoners en (niet agrarische) ondernemers te organiseren om ook deze gebruikers van het landelijk gebied te kunnen informeren over de ontwikkelingen in Westerwolde.

Nadere informatie over de opgaven in Westerwolde en over het Gronings gebiedsprogramma is te vinden op de site van de provincie Groningen via https://www.provinciegroningen.nl/actue ... jk-gebied/.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Olaf Slakhorst Provincie Groningen Gebiedsregisseur deelgebied Westerwolde
06-52584979
o.slakhorst@provinciegroningen.nl
Albert
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 dec 2022, 16:40

Re: Toekomstbestendig platteland, met gezonde landbouw, gezonde natuur en schoon water

Bericht door Albert »

Ik ga daarheen altijd interessant.

Albert Huizeling
Yvonne_W
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 dec 2023, 18:02

Re: Toekomstbestendig platteland, met gezonde landbouw, gezonde natuur en schoon water

Bericht door Yvonne_W »

Ik ga ook
Gebruikersavatar
henk2
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2022, 16:30
Locatie: Wollinghuizerweg 102 Vlagtwedde
Contacteer:

Re: Toekomstbestendig platteland, met gezonde landbouw, gezonde natuur en schoon water

Bericht door henk2 »

ik ga ook, je hoeft je niet op te geven denk ik, lees ik nergens.
Gebruikersavatar
Rein
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mei 2023, 14:17

Re: Toekomstbestendig platteland, met gezonde landbouw, gezonde natuur en schoon water

Bericht door Rein »

Voor wie bij de avond over het toekomstbestendige platteland was: ik ben in de pauze woedend weggegaan. Ik zat letterlijk ingesloten tussen de voorman van LTO Noord en een stel boeren. Ik heb Olaf Slakhoorn daarover geappt. Hij gaf aan dat ik daarover nog gebeld word.
Dit heb ik hem geschreven:

"Goedendag. Mijn naam is Rein de Goeje uit Veelerveen. Ik zat achter in de hoek bij uw bijeenkomst. Ik waardeer uw inbreng zeer, maar ik ben in de pauze weggegaan omdat ik steeds bozer werd. Niet om u maar om de aanwezigheid van de LTO-Noord voorman en een stel agrariërs, die hadden toch hun eigen avond? Waarom is daar niets van gezegd? Ik heb de uitnodiging nog even gelezen. Zij hadden hier niet mogen zijn. Om mezelf te beschermen heb ik het pand verlaten in de pauze. Ook omdat u meteen in de verdediging schoot t.o.v.de boeren. De boeren die met zijn allen slechts 1,5 % aan onze economie bijdragen krijgen ongehoord veel aandacht en hebben dus ook weer op deze vergadering zich naar binnen gewurmd. Ik ben daar helemaal klaar mee. "
Gebruikersavatar
henk2
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2022, 16:30
Locatie: Wollinghuizerweg 102 Vlagtwedde
Contacteer:

Re: Toekomstbestendig platteland, met gezonde landbouw, gezonde natuur en schoon water

Bericht door henk2 »

Hoewel woedend weggaan meestal niet helpt, ben ik het wel met Rein eens dat deze bijeenkomst blijkens de uitnodiging niet voor de boeren bedoeld was en ze er toch in vrij grote getale waren. En dus ook aandacht opeisten. En zonder Frank was het aandeel boeren nog veel groter geweest. Ik ga daar ook nog een reactie op geven richting Olaf Slakhoorn.
Plaats reactie