Winterwerk

Informatie en berichten over onze voedselcoöperatie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rein
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mei 2023, 14:17

Winterwerk

Bericht door Rein »

Hoi. Gisteren vroeg iemand naar het groen in een kas in de winter. Op mijn blog heb ik met foto's wat winterwerk binnen en buiten gezet. Zie bovenste bericht op de homepage van https://www.voedseltuinenwesterwolde.nl
Rein
Gebruikersavatar
henk2
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2022, 16:30
Locatie: Wollinghuizerweg 102 Vlagtwedde
Contacteer:

Re: Winterwerk

Bericht door henk2 »

Je bent goed bezig Rein!
Els
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2023, 11:15

Re: Winterwerk

Bericht door Els »

Ik heb in de winter een prachtig groene kas met een veldje koolgewassen zoals raapstelen, meiknolletjes, paarse mosterdkers, rucola en nog een mosterdkers (Purple Frills) voor in de salade. Verder snijbiet, andijvie, pluksla en winterpostelein.

Zaaien eind augustus/begin september. Bij een zonnig najaar kun je er al in het najaar van eten, is het erg grijs dan gaat het allemaal in de voorjaar pas aan de gang zoals Rein al schrijft. Maar dit grijze najaar hebben we toch al een keer meiknolletjes gegeten (in november), 3 x raapsteeltjes stamppot, 2x paarse mosterdkers en de nodige sla en rucola.

Ik heb er ooit al eens een bestandje van gemaakt met alle tips&trucs, dus wie het wil hebben: stuur even een berichtje. Volgens mij heb ik dat bestandje ook al aan diverse mensen beloofd! Sorry!
Plaats reactie