Keuterdag 3 december 2023 in Stadskanaal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 aug 2019, 19:55

Keuterdag 3 december 2023 in Stadskanaal

Bericht door Marcel »

Zondag 3 december is er weer een keuterdag. Het is van 10:30 tot 13:00. Inloop vanaf 10:00 uur. We zijn dit keer te gast bij Roelof en Veronica. Er is volop parkeergelegenheid aan de overkant van het huis. De tuin is hier en daar best wat drassig. Waterdichte schoenen of laarzen aanbevolen.

Roelof en Veronica zeggen: "Onze tuin is van oorsprong een siertuin met veel gras. Dat is wat ik [Roelof] eigenlijk altijd een beetje onderhield. Veronica echter is een aantal jaren geleden begonnen met het poten van veel bloembollen. Later is zij ook kruiden en allerlei groenten gaan verbouwen. Dit allemaal op het no-dig principe. Dit jaar is er kleine tentkas aangeschaft. Zo konden ook zaailingen worden opgekweekt.
In juli deed de gelegenheid zich voor om een stuk grond grenzend aan onze tuin te kopen. Dat hebben we dan ook gedaan. Onze tuin is meer dan de helft groter geworden. Het is weidegrond. We hebben hier nog niets mee gedaan. We oriënteren ons op de mogelijkheden. We zouden ook graag jullie input krijgen wat te doen. Wij denken aan een voedselbos. We willen zo veel mogelijk eetbare vruchten verbouwen en tegelijkertijd een mooi landschap scheppen. Uiteraard willen we alles zoveel mogelijk biologisch verbouwen.

We hebben nog veel te leren. Maar het begin is er."


Aanmelden is niet nodig, kom gewoon langs.

En neem zoals altijd iets (zelfgemaakt) lekkers mee.

Hopelijk tot zondag,

Marcel en Alice
't Meezenest
Laatst gewijzigd door Marcel op 01 jan 2024, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 aug 2019, 11:39
Locatie: Bellingwolde
Contacteer:

Re: Keuterdag 3 december 2023 in Stadskanaal

Bericht door Coen »

Ik heb geen vervoersmiddel deze ochtend omdat Els dit weekend met de auto weg is.
Dus mocht iemand vanuit Bellingwolde of nabije omstreken die kant op rijden dan houd ik me aanbevolen als passagier :-)
Plaats reactie