Keuterdag 3 september 2023 in Wedderveer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 aug 2019, 19:55

Keuterdag 3 september 2023 in Wedderveer

Bericht door Marcel »

Beste keuteraars,

Zondag 3 september is er weer een keuterdag. Het is van 10:30 tot 13:00. Inloop vanaf 10:00 uur. We zijn dit keer te gast bij Willem en Ariadne..

I.v.m. beperkte parkeergelegenheid: parkeren langs de Hoofdweg of de Albert Wubsweg, behalve voor wie slecht ter been is of om andere reden de Tritonlaan niet heen en weer kan lopen.

Ariadne zegt over haar tuin: "Onze tuin is een kleine halve hectare. We hebben een nogal wilde tuin met een klein bosje, een moestuin en wat fruit- en notenbomen. Ook staan er hier en daar kleine stuiken die bedoeld waren als het begin van een voedselbos, maar de tuin heeft nogal een eigen wil dus dat voedselbos is nog niet erg van de grond gekomen. Centraal in de tuin is een stukje bloementuin. Er lopen 5 kippen, 2 katten en een paartje loopeenden rond."

Aanmelden is niet nodig, kom gewoon langs.

Tijdens de keuterdag is er ook de mogelijkheid om bestellingen van de voedselcoöperatie af te halen. Ook kun je zaad- en plantgoed met elkaar ruilen.

En neem zoals altijd iets (zelfgemaakt) lekkers mee.
Laatst gewijzigd door Marcel op 01 jan 2024, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Geerte
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 nov 2022, 09:11

Re: Keuterdag 3 september 2023 in Wedderveer

Bericht door Geerte »

Beste allen, helaas ben ik er 3 september niet bij - ik ben dan nog in IJsland. Ik wens jullie weer een mooie, inspirerende ochtend toe, groet, geerte
Ariadne
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 aug 2019, 11:33

Re: Keuterdag 3 september 2023 in Wedderveer

Bericht door Ariadne »

Het was zoals steeds een super gezellige, goed bezochte morgen, deze keer in de tuin van Willem en Ariadne! We hadden ook echt geluk met prachtig en niet te heet zomerweer.
De culinaire inbreng was weer van hoog niveau; er werd zelfs geopperd dat dit dreigt te 'ontaarden in een culinaire club' (ofzoiets) :lol:
Wat onderwerpen die zoal langskwamen zijn:
- het oogstfeest van komende 9 september, hierover heeft Marcel inmiddels een bericht gepost,
- wat er in deze tijd nog gezaaid kan worden; dat zijn dan vooral de groene bladgroenten,
- de tuinplannen van Veronica, waaronder het opzetten van een heuse bloementuin voor de verkoop. Zij kwam al met een voorproefje aan: een bos fantastische Dahlia's voor de gastheer en -vrouw. Ze staan nog steeds volop te pronken in de zonneschijn. Nogmaals dank daarvoor, en in afwachting van de foto's!
- Het is ook even gegaan over de voedsel coöperatie. Daarvoor waren geen bestellingen geplaatst. Misschien is het leuk om hier weer eens wat mee te doen?
Daarna zwierven we in groepjes door de tuin, en was er uitgebreid de gelegenheid om bij te praten.
Ik kijk alweer uit naar de volgende :)
Plaats reactie