ontwikkelingen voedselcooperatie

Informatie en berichten over onze voedselcoöperatie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
henk2
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2022, 16:30
Locatie: Wollinghuizerweg 102 Vlagtwedde
Contacteer:

ontwikkelingen voedselcooperatie

Bericht door henk2 »

De voedselcoöperatie van de keutergroep is op dit moment niet actief. Ik vind dat jammer, want keuters zijn niet alleen deels zelfvoorzienend maar ook samenvoorzienend. Voor een stukje gebeurt dat door het ruilen van plantjes en zaden, wat erg leuk is. Maar lang niet iedereen heeft wat te ruilen, en je hebt ook niet altijd belang bij wat er te ruil wordt aangeboden.

in de webshop van de keutergroep bieden de keuters Marit, met veel jammetje en hazelnoten, Ariadne en Willem, met hele mooie zeepjes en shampoo, Iris en Hendrik van voedselbos Ter Wupping, Peggy en Geerte van de Porrepoele, en Lianne en Henk van voedselbos Klein Renneborg, van alles aan, en daar is nu ook Tjarda's Biotoko bijgekomen die een aantal basisproducten via de biologische groothandel aanbiedt. Tjarda woont in Veelerveen en heeft net het lidmaatschap van de keutergroep aangevraagd.

Lianne en ik zijn met Voedselbos Klein Renneborg ook verkooppunt van Land van Ons geworden. De producten kun je bij ons dan met een kleine korting en zonder verzendkosten kopen.

Iedereen die dat nog niet heeft kan bij mij een account van de voedselcoop.eu aanvragen en als je inloggegevens kwijt bent, dan kan ik dat herstellen.
En als je zelf wat aan wil bieden regel ik een account voor je en leg ik je graag uit hoe het werkt.
Dat aanbieden kan net als op het forum ook te ruil zijn. Of gratis. Je kunt er ook bij zetten wat je graag in ruil zou willen.

Voortaan stellen we de bestelmogelijkheid alleen in de week voor de keuterdag open en dan neemt de maker het mee naar de keuterdag. Tussendoor kun je wel bestellen maar moet je zelf contact opnemen met de aanbieder.

Tot zondag!
Gebruikersavatar
henk2
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2022, 16:30
Locatie: Wollinghuizerweg 102 Vlagtwedde
Contacteer:

Re: ontwikkelingen voedselcooperatie

Bericht door henk2 »

Komende zondag zijn we te gast bij Lieke en Michiel. Dan wisselen we ook de bestellingen via de voedselcoöperatie uit. Mijn tip is een baksel van de gastvrouw, Lieke te bestellen. Sinds Lieke brood bakt voor de Groene Deelderij en ook voor de Keutergroep bak ik zelf geen brood meer, ik eet liever dat van Lieke! :D Maar haar croissantjes, pain au chocolat en de kruidkoekcake vind ik ook heerlijk.
Tjarda van Tjarda's Bio-toko is er zondag ook voor het eerst bij.
En wie bij voedselbos Klein Renneborg of voedselbos Klein Renneborg Land van Ons wat bestelt, maakt niet uit wat of hoeveel, die krijgt gratis 200 gram walnoten. Hoe gul is dat! Het assortiment van Land van Ons heb ik nog iets uitgebreid, met koolzaadolie en cider.
Tot zondag.
Anke
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 aug 2019, 11:31
Locatie: Vriescheloo
Contacteer:

Re: ontwikkelingen voedselcooperatie

Bericht door Anke »

Je bent er weer druk mee, Henk. Dank!

Ik heb het een en ander besteld, voor het eerst in lange tijd. :D

Tot zondag!
Anke
Gebruikersavatar
henk2
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2022, 16:30
Locatie: Wollinghuizerweg 102 Vlagtwedde
Contacteer:

Re: ontwikkelingen voedselcooperatie

Bericht door henk2 »

Leuk dat je wat besteld hebt Anke! Vandaag kunnen de keuters die dat nog niet hebben gedaan nog tot zes uur gebruik maken van het bijzondere voorrecht om een volkomen verantwoord biologisch plaatselijk en helemaal woke bestelling te doen! En dan zondag te mogen ontvangen. Dat voelt goed!
Yvonne_W
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 dec 2023, 18:02

Re: ontwikkelingen voedselcooperatie

Bericht door Yvonne_W »

Geweldig intiatief!
Ik heb ook eea besteld
Graag had ik nog meer besteld,maar van sommige maaksels weet ik niet of ze geschikt zijn voor vegans,dwz geen ingrediënten van dierlijke oorsprong.
Is het mogelijk dat erbij te vermelden?
Alvast bedankt
Yvonne
Plaats reactie