voedselcoöperatie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
henk2
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jun 2022, 16:30
Locatie: Wollinghuizerweg 102 Vlagtwedde
Contacteer:

voedselcoöperatie

Bericht door henk2 »

Dag allemaal,
Op de keuterdag van vandaag is enthousiast gereageerd op het initiatief, in overleg met Marcel, Alice en Jim, om een voedselcoöperatie te zijn via voedselcoop.eu
Je kunt daar dan bij de makers die er aan deel nemen producten bestellen en die worden dan op zaterdag tussen 15.00 en 16.00 uur overgedragen, onder genot van een kop koffie of thee en wat lekkers, en eens in de maand op zondagochtend tijdens de keuterdag. Op de zaterdagen is de overdracht om de beurt op het Meezenest in Veelerveen bij Alice en Marcel, bij Lianne en Henk in Vlagtwedde in de kas van voedselbos Klein Renneborg, en in Onstwedde bij Iris en Hendrik van Voedselbos Ter Wupping.
Iedere keuter die wat aan te bieden heeft, dat kunnen ook diensten zijn, of stekjes of plantjes of maaksels, kan zowel als maker als als gebruiker (opmaker) meedoen. Heb je niks aan te bieden, dan alleen als maker. Het afrekenen doen de makers en opmakers onderling, bijvoorbeeld via een tikkie. En als uitwisselen op de wisseldagen niet past maak je onderling een afspraak.

Als je mee wilt doen, stuur mijn dan even een berichtje, dan maak ik een account voor je aan. Zet er dan even bij of je ook wat aan wilt bieden, dan word je dus ook "maker'. We proberen de communicatie via dit forum te laten lopen, maar als dat niet goed werkt, dan doen we het via een appgroep, of naast elkaar.

Wat mij betreft gaan we deze week al van start en kijken we hoe het loopt.

groet, Henk
Anke
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 aug 2019, 11:31
Locatie: Vriescheloo
Contacteer:

Re: voedselcoöperatie

Bericht door Anke »

Hoi Henk,

Is dit dan ook de plek waar we de praktische zaken gaan neerzetten?
Zoals bijvoorbeeld bij wie er komende zaterdag opgehaald kan worden?

Zoals ik al in Whatsapp had geschreven, kan ik aanstaande zaterdag niet, maar ik zou wel zondag kunnen langskomen.
Maar dat moet dan wel kunnen bij het afhaalpunt van deze week. :)

Groet, Anke
Gebruikersavatar
henk2
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jun 2022, 16:30
Locatie: Wollinghuizerweg 102 Vlagtwedde
Contacteer:

Re: voedselcoöperatie

Bericht door henk2 »

Dag Anke,

deze week is het afhaalpunt dan bij mij inderdaad, en zondag afhalen is prima! Ik krijg nu het bericht keurig doorgestuurd, maar bij de andere keuters is dat nog niet ingeregeld. Het werkt natuurlijk pas als iedereen de meldingen krijgt. Of zich aanwendt steeds op het forum te kijken.
Anke
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 aug 2019, 11:31
Locatie: Vriescheloo
Contacteer:

Re: voedselcoöperatie

Bericht door Anke »

Fijn dat we zondag mogen komen.
En laten we vooral hier berichten blijven plaatsen, dan is het ook interessanter om hier te kijken. :D
Plaats reactie