Brood bak workshop

Plaats reactie
Anke
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 aug 2019, 11:31
Locatie: Vriescheloo
Contacteer:

Brood bak workshop

Bericht door Anke »

Op de keuterdag in september had ik een zelf gemaakt zuurdesembrood mee genomen.
Dit viel in de smaak, en de vraag kwam of ik anderen wilde leren hoe ik het brood maak.
Dat wil ik wel, en na wat puzzelen, denk ik dat ik nu een opzet heb van een middag over brood bakken, waarbij de deelnemers de diverse stadia van het brood bakken kunnen zien en meemaken.

Er zit wel wat wachttijd in, en ik ben er niet helemaal zeker van of ik daarvoor voldoende vulling heb. Dat gaan we dan zien. We kunnen altijd tussendoor nog even naar de kippen en/of de tuin gaan kijken.

Om de wachttijd zo kort mogelijk te houden, beginnen we de workshop met wat actie, voordat we over dingen gaan praten.

De beste starttijd is 14:00 uur, en rond 17:00 uur zijn we klaar.

Als er belangstelling voor is, kun je een kleine hoeveelheid zuurdesem meekrijgen, zodat je daarmee niet van nul af hoeft te beginnen. En het brood dat afgebakken is, gaan we proeven. Wat ervan over is kan verdeeld worden onder de deelnemers.

Om de paddestoelexcursie en het snoeien van de frambozen niet in de weg te zitten, lijkt me een datum in de tweede helft van november geschikt: zaterdag 20 november, of zondag 28 november.

Wil je meedoen? Stuur me dan een bericht, met daarin een eventuele voorkeur voor één van de data. Ook wil ik graag weten of je wat zuurdesem mee wilt. (ik moet namelijk extra maken als ik weg ga geven).

Ik ben benieuwd!
Anke
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 aug 2019, 11:31
Locatie: Vriescheloo
Contacteer:

Re: Brood bak workshop

Bericht door Anke »

Tot nu toe heb ik één aanmelding, voor 20 november.

Zijn er mensen die wel willen, maar niet op de genoemde data kunnen?
Als dat zo is, dan hoor ik dat ook graag. We zitten niet vast aan specifieke data.

Groet, Anke
Plaats reactie