Energie-opslag in huis

Plaats reactie
Marcel

Energie-opslag in huis

Bericht door Marcel » 04 sep 2022, 09:03

Ik wil mijn huis meer zelfvoorzienend maken in energie. Daarom ga ik mijn bestaande zonnepaneelinstallatie uitbreiden met een batterij, zodat ik 's avonds de energie kan gebruiken die ik overdag zelf heb opgewekt. Ik ben al bezig met het ontwerp dat ik binnenkort zelf zal gaan bouwen en installeren.

Heb je interesse in of ervaring met een dergelijk systeem? Laat het weten, misschien kunnen we wat voor elkaar betekenen.

Marcel
't Meezenest

Marcel

Re: Energie-opslag in huis

Bericht door Marcel » 08 sep 2022, 18:13

Hallo keuteraars,

Ik ben al een stukje verder met het ontwerp van het systeem. En ik ben bezig met het plaatsen van extra zonnepanelen. Ondertussen heeft iemand al contact met me gezocht, die ook z'n eigen energie wil gaan opslaan.

Een oproep aan de techneuten onder jullie: op deze schaal heb ik nog niet eerder een dergelijk systeem gebouwd. Heb je verstand van soortgelijke systemen en wil je helpen? Lees dan het ontwerpdocument door. Als je denkt dat ik fouten maak in mijn ontwerp vertel het me: ik leer graag van mijn fouten voordat ik ze maak! Ik heb een webpagina waarop ik mijn ontwerp beschrijf. Ik zal met schema's, documenten, foto's en video's mijn denkproces proberen uit te leggen. Nu staat er alleen nog een ontwerpbeschrijving op, maar naarmate ik verder ben zal ik meer plaatsen.

Mijn webpagina: https://www.meezenest.nl/mees-elektroni ... orage.html

Marcel
't Meezenest

Plaats reactie