Hulp bij notificatie emails instellen

Algemene berichten die nergens anders passen.
Plaats reactie
Anke
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 aug 2019, 11:31
Locatie: Vriescheloo
Contacteer:

Hulp bij notificatie emails instellen

Bericht door Anke »

Op de keuterdag vandaag werd gesproken over hoe we het beste kunnen communiceren over zaken van de voedselcooperatie.

Ik was een van de mensen die graag dit forum daarvoor wil gebruiken.
Een nadeel van dit forum is dat er zo weinig op gebeurt, dat de meeste gebruikers na de eerste paar keer kijken, daarmee stoppen.
En als er dan wat geplaatst wordt, ziet vrijwel niemand dat, omdat niemand de notificaties aan heeft staan.

Als er veel activiteit is, is het niet nodig om die e-mails te krijgen, want dan kijk je toch wel met regelmaat. Van de vandaag aanwezigen gaven meerdere mensen aan wel e-mails te willen ontvangen. Maar hoe zet je dat dan aan?

Rechtsboven in het scherm staat Notificaties. Daar klik je op, en bovenin het dan verschijnende venstertje staat Instellingen.
Dan krijg je een lijstje. Ik heb alles aangevinkt, maar het gaat met name om de derde: iemand heeft gereageerd op een onderwerp waarop je geabonneerd bent. Alleen een vinkje bij e-mail zal voldoende zijn, hoewel ik zelf de notificaties ook heb aangezet.

Als je dat gedaan hebt, bekijk je het venster nog eens goed, en dan zie je dat er tabbladen zijn. Forumvoorkeuren is nu actief, en je moet naar Overzicht. Daar kun je kiezen voor beheer abonnementen. Omdat er zo weinig gebeurt, heb ik mezelf op alle forums geabonneerd. Maar je kunt natuurlijk ook een gedeelte doen.
En dat is alles wat je ervoor moet doen. :D

Als je hulp wilt, stuur me dan een privébericht (zie rechtsboven in het scherm) met je telefoonnummer en een voorstel wanneer we daar eens over zullen bellen.

Groet, Anke
Gebruikersavatar
henk2
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jun 2022, 16:30
Locatie: Wollinghuizerweg 102 Vlagtwedde
Contacteer:

Re: Hulp bij notificatie emails instellen

Bericht door henk2 »

Volgens mij moet er nog een handeling per forum (onderwerp) gebeuren, namelijk helemaal onderaan per forum je abonneren op elk forum. Dan pas krijg je volgens mij notificaties, want ik had wel alle vinkjes aangezet bij het belletje van notificaties. Anders komt de notificatie alleen daar en krijg je geen mail.
Gebruikersavatar
henk2
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jun 2022, 16:30
Locatie: Wollinghuizerweg 102 Vlagtwedde
Contacteer:

Re: Hulp bij notificatie emails instellen

Bericht door henk2 »

En ik zie nu dat dan dat rondje voor het forum rood wordt in plaats van blauw.
Anke
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 aug 2019, 11:31
Locatie: Vriescheloo
Contacteer:

Re: Hulp bij notificatie emails instellen

Bericht door Anke »

Ik ben op alle forums geabonneerd, en sommige hebben een rood rondje ervoor, andere blauw. Geen idee waar dat mee te maken heeft.
je kunt je onderaan een forum abonneren op dat forum, maar ook via overzicht / beheer abonnementen.
Gebruikersavatar
henk2
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jun 2022, 16:30
Locatie: Wollinghuizerweg 102 Vlagtwedde
Contacteer:

Re: Hulp bij notificatie emails instellen

Bericht door henk2 »

bij beheer abonnementen staan alleen de abonnementen die je al hebt, je zult je dus eerst per forum moeten abonneren. Ik denk dan Marcel alleen iedereen standaard heeft geabonneerd op het forum "activiteiten". Marcel klopt dat? Evengoed krijg ik trouwens nog steeds niets in de mail, zucht.
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2019, 19:55

Re: Hulp bij notificatie emails instellen

Bericht door Marcel »

Je kunt (en moet) je per forum abonneren. Dat gaat, zoals Henk al schreef, door onderaan de pagina op "Abonneer op forum" te klikken. Ben je al geabonneerd dan staat er "Abonnement op forum opzeggen". Je kunt je trouwens ook alleen per onderwerp abonneren. Wat de standaard abonnement-instellingen voor een nieuwe gebruiker is weet ik zo niet. Zou ik moeten nakijken.

Henk: controleer onder Gebruikerspaneel/Profiel/Wijzig account instellingen of je e-mailadres klopt. Het kan zijn dat ik een typefout heb gemaakt. Misschien is dat je probleem. E-mail zou moeten werken: ik krijg deze avond ineens een stroom aan notificatie-mailtjes binnen!

En tja, de kleur van de rondjes valt mij nu pas op. Ik ga uitzoeken wat dat inhoud. Lijkt geen relatie te hebben met de abonnementen.
Gebruikersavatar
henk2
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jun 2022, 16:30
Locatie: Wollinghuizerweg 102 Vlagtwedde
Contacteer:

Re: Hulp bij notificatie emails instellen

Bericht door henk2 »

Volgens mij klopt het mailadres wel. Bovendien krijg ik wel de uitnodiging voor de keuterdag, en gaat die niet ook via het forum, via activiteiten
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2019, 19:55

Re: Hulp bij notificatie emails instellen

Bericht door Marcel »

Ik heb het nog even nagekeken:

Het forum werkt met een opt-in systeem. Dat betekent dat gebruikers zichzelf actief moeten abonneren op een forum of onderwerp. Een nieuwe gebruiker is standaard op geen enkel forum geabonneerd. Dat is ingebakken in de software en weinig aan te doen. Wel staat standaard de e-mail notificatie aan. Dat is dus verwarrend, want je denkt dat je e-mailtjes gaat ontvangen, maar omdat je standaard geen abonnementen hebt, ontvang je toch niets.

Dus:
  • e-mail notificatie moet aan staan (zie omschrijving Anke bovenaan)
  • abonneer je op de forums en/of onderwerpen die je wilt volgen (zie omschrijving Henk)
Dan zou het moeten werken.
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2019, 19:55

Re: Hulp bij notificatie emails instellen

Bericht door Marcel »

Voor de visueel ingestelden onder ons heb ik schermafdrukken gemaakt van de stappen die je moet nemen om e-mail notificatie te krijgen.
  • Stap 1: klik op je inlognaam en dan op gebruikerspaneel
  • Stap 2: open Forumvoorkeuren, dan Wijzig notificatieopties en zet dan vinkjes onder e-mail. In ieder geval bij iemand heeft gereageerd op een onderwerp waarop je geabonneerd bent.
  • Stap 3: Abonneer je op de forums naar keuze. Let op: als je niet geabonneerd bent staat er Abonneer op forum en als je wel geabonneerd bent staat er Abonnement op forum opzeggen
Nu ontvang je een e-mail wanneer er een nieuw bericht wordt geplaats op de forums waarop je geabonneerd bent.

Dit zijn precies de handelingen die Anke en Henk al beschreven, maar nu met plaatjes.
Bijlagen
stap1.png
stap1.png (184.42 KiB) 1275 keer bekeken
stap2.png
stap2.png (335.6 KiB) 1275 keer bekeken
stap3.png
stap3.png (510.12 KiB) 1275 keer bekeken
Anke
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 aug 2019, 11:31
Locatie: Vriescheloo
Contacteer:

Re: Hulp bij notificatie emails instellen

Bericht door Anke »

Wat goed, Marcel! Dank je wel!
Plaats reactie